Köpvillkor

KlickAndPick erbjuder alltid sina kunder trygga och säkra beställningar, det du beställer på vår webbutik får du levererat. Öppet köp 14 dagar på alla produkter efter en mottagen beställningen (gäller även bruten förpackning men ej sminkborstar och hörlurar förpackning). Alltid gratis och blixtsnabb leverans gäller alla produkter oavsett pris! Alla priser är inklusive moms. Nedan hittar du de fullständiga köpvillkoren.


Ångerrätt

KlickAndPick erbjuder 14 dagars öppet köp på alla produkter (gäller även bruten förpackning) i syfte att testa själva produkten.
De produkter som inte kan returneras vid (bruten förpackning) är : Sminkborstar och Hörlurar
Innan du returnerar en produkt måste du anmäla den på
Kundsupport. Ditt fullständiga namn, e-post som användes vid köpet och ordernummer måste anges när du anmäler ditt ärende. Detta för att vi skall kunna behandla ditt ärende snabbare.
Du har 14 dagar på dej att skicka tillbaka produkten efter att du har anmält den, samt står du som kund för returkostnaden. Det kan förekomma förfrågan om att bevisa produkten är inskickad, så det är alltid bra att be om ett kvitto från ditt utlämningsställe (Postnord).
Pengarna brukar normalt fall ta 10 dagar tills de återbetals. De återbetals till samma betalningsmetod som användes vid inbetalningen när beställningen utfördes.

Returadressen är:
KlickAndPick AB
561 41, Nygatan 2C Huskvarna


Betalningsmetod

Betalning sker via Klarna Checkout: direktbetalning, bank/kreditkort, faktura eller delbetalning.

Direktbetalning
Du betalar direkt genom att logga in och föra över pengar via din internetbank. Vi erbjuder via Klarna direktbetalning med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra.
Bank/kreditkort
Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. För maximal säkerhet använder vi även 3DSecure. Kortköp är avgiftsfritt.
Faktura
Handla först betala sen. Du har 14 dagars betaltid på dej för att betala fakturan. Fakturorna överlåtes till Klarna AB och skall betalas till Klarna AB. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Du måste vara över 18 år och får ej ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura. Här hittar du de fullständiga villkoren för Klarna AB. Leveransadressen måste även vara samma som din folkbokföringsadress.
Delbetalning
Vi skickar din order direkt och du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en smidig månadsfaktura. Betalningen sker alltid den sista dagen i månaden. Årsränta 19,5%, aviavgift 29 kr/mån. Här hittar du de fullständiga villkoren för Klarna AB

Leverans

KlickAndPick AB erbjuder sina kunder alltid fri och blixtsnabb leverans. När du beställer hos oss så behöver du inte fundera för hur mycket du skall beställ för att leveransen ska ingå du ska känna dej fri att beställa för hur mycket du vill. Leveransen är fri och kommer alltid att vara det.

De ordrar som kommer in före kl 14:00 skickas alltid samma dag. Leveranstiden kan variera beroende på var du bor, men normalt sett brukar det ta 1-2 arbetsdagar innan du får hem paketet.


Nedan hittar du leveranstiden för ditt postnummer:
1 dag leveranstid: Boende med postnummer under 820 00 (ungefär: söder om Gävle), dock ej Gotland.
2 dagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i eller kring tätort samt hela Gotland.
3 dagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i glesbygd med lantbrevbäring.

De flesta ordrar skickas i form av paket, är din order liten skickas den som ett vanligt brev.

Du får din leverans hemskickad med Postnord Skicka Direkt, vilket är smidigt, snabbt och spårbart.


Garanti & Reklamation

Vi säkrar och garanterar att alla varor som lämnar ut vårt lager är felfria. Vi erbjuder 1 års garanti på alla elektroniska prylar och du har 3 års reklamtionsrätt på samtliga varor.

Får du en trasig vara vid leverans anmäler du den på Kundsupport. Ditt fullständiga namn, e-post som användes vid köpet och ordernummer måste anges för att kunna behandla ditt ärende.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).
Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden.

Du har rätt som konsument och utan kostnad att öppna förpackningen och kontrollera att din vara stämmer med beskrivningen. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dej nöjd med dina köpta varor.

Kontaktinformation vid reklamationer:
KlickAndPick AB
561 41, Nygatan 2C Huskvarna
E-post: kundsupport@klickandpick.se


Säkerhet & Sekretess

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar och transaktioner är krypterade, dvs helt säkra. KlickAndPick AB garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part, såvida inte särskilda skäl föreligger, t.ex. att polis, åklagare eller liknande begär uppgifter.

Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig, och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister.